Hop til hovedindholdet

9230 Svenstrup J

Klar dig selv i 3 døgn

Arrangementsbeskrivelse

På initiativ af Margaret Boyes Storgaard (Maggi), der selv har gennemgået kurset/foredraget ”Klar dig selv i 3 døgn”, arrangerer vi i et samarbejde under Åbent Forsamlingshus nu kurset/foredraget, og det sker mandag den 27. maj kl. 19 i Forsamlingshuset. Det er gratis at deltage, og der kan købes kaffe/te/kage og drikkevarer i baren.

Vores mand på denne aften er tidl. redder i Falck, og nu en frivillig del af Beredskabsforbundet, Gert Jakobsen fra Års, der deler ud af sin erfaring for at skabe tryghed og ro i stedet for at der skabes frygt og utryghed. Udover at kommer igennem løsningsmodeller på en række praktiske spørgsmål, hvis lige pludselig f.eks. strøm, vand, varme, varer eller internettet ikke fungerer. Desuden får man mulighed for at udarbejde en individuel tjekliste, som den enkelte deltager kan tage med sig hjem.

Når større dele af samfundet rammes, tager redningsberedskabet sig først og fremmest af vores kritiske samfundsfunktioner, så f.eks. sygehuse og plejehjem kan fungere. Imens skal du og din familie kunne klare jer selv i jeres bolig. Tænk også på naboen – og hvad der sker i dit område. Hvis du kan undgå at belaste beredskabet, er du med til at sikre, at redningsberedskabets ressourcer bliver brugt, hvor der er mest brug for akut hjælp.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >